Vragen & contact

De 5 meest gestelde vragen

Wat is het telefoonnummer van Totally Snow?
Totally Snow is te bereiken op het volgende telefoonnummer:
Tel : 0900-8822 (lokaal tarief)
Hoe dien ik een klacht in?
Voor de vakantie
Wanneer jouw klacht betrekking heeft op Totally of op het tot stand komen van de boeking, dan kun je deze bij ons indienen via ons contactformulier.

Na ontvangst van een klacht voor vertrek, versturen wij een ontvangstbevestiging met een behandelingstermijn van 1 dag. Afhankelijk van het type opmerking kan het voorkomen dat wij meer tijd nodig hebben om een passende reactie te geven. In dit geval krijg je altijd binnen 2 weken na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie van ons. Hierbij houden wij uiteraard rekening met jouw vertrekdatum.

Tijdens de vakantie
Het is noodzakelijk dat je jouw klacht(en) over de reis of over jouw vakantieverblijf direct meldt aan de receptie van de accommodatie en bij onze reisleiding ter plaatse. Onze reisleiding staat voor je klaar om jouw klacht tijdens de vakantie op te lossen. Wanneer er op bestemming geen fysieke reisleiding aanwezig is of wanneer jouw klacht ter plaatse niet naar wens is opgelost, neem dan contact op met ons hoofdkantoor via +31 (0)10 2802 102. Daarnaast is het noodzakelijk dat je ter plaatse een Customer Care formulier invult. Deze kun je invullen met de reisleiding.

Na de vakantie
Indien jouw klacht niet is opgelost tijdens jouw vakantie, stuur dan een kopie van jouw Customer Care formulier en een toelichting naar ons via het contactformulier. Met dit formulier kan je, binnen 2 maanden na thuiskomst, jouw klacht kenbaar maken. Klachten die op de bestemming niet zijn gemeld en waarvoor geen Customer Care formulier is ingevuld, worden afgewezen.
Voor verdere informatie over reisvoorwaarden en je rechten als reiziger verwijzen wij je naar de ANVR voorwaarden.

Als je klacht niet tot tevredenheid is opgelost of als je ter zake geen genoegdoening is verschaft, kun je tot uiterlijk 24 maanden na de datum van indiening van je klacht bij ons het geschil schriftelijk voor leggen aan de Geschillencommissie Reizen, te bereiken via de link: www.sgc.nl. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr.

Heb ik recht op restitutie als ik (gedeeltelijk) geen gebruik maak van mijn skipas?
Vergoeding van niet gebruikte dagen van de skipas kunnen gedeclareerd worden bij de annuleringsverzekering. Dit kan als er sprake is van:
- ziekenhuisopname van minimaal 1 overnachting
- onderbreken van de vakantie door medische noodzaak
- overlijden/levensbedreigende situatie familie eerste en tweede graad (eerdere terugkeer).

Houdt er rekening mee dat dit alleen kan als de skipas op de factuur staat weergegeven.

Vergoeding van niet gebruikte dagen van skipas kan gedeclareerd worden bij de reisverzekering. Het is verplicht om eerst bij de skiliftmaatschappij na te vragen of je restitutie kan krijgen op de niet genoten dagen in verband met de blessure en hiervan een verklaring te ontvangen indien dit niet het geval is.

Het kan ook zijn dat je niet terecht kan bij de annulerings- of reisverzekering, dit omdat er geen sprake is van een ziekenhuisopname of vervroegde terugkeer. Je kunt dan bij ons een claim indienen. Hiervoor is het verplicht om een verklaring van de liftmaatschappij te hebben, waarin staat aangegeven op welke datum de skipas is ingeleverd en waarin staat aangegeven dat wij voor de resterende dagen niet zullen worden doorbelast. Alleen dan kunnen wij een dergelijke claim in behandeling nemen. Zonder deze verklaring is het helaas niet mogelijk om restitutie krijgen voor de skipas.

Is een skigebied (gedeeltelijk) gesloten vanwege extreme weersomstandigheden zoals hevige sneeuwval of harde wind dan wordt in veel gevallen de skipas niet gecompenseerd. Je kunt bij de liftmaatschappij checken of er een vergoeding aangeboden wordt. Als dat zo is, kun je met een schriftelijk bewijs van de liftmaatschappij een claim bij ons indienen.
Hoeveel bagage mag ik meenemen in de bus?
Alle bussen hebben een zeer beperkte bagageruimte. Er is per persoon plaats voor het meenemen van:
- 1 tas of koffer van normaal formaat, maximaal 20 kilo met afmetingen van maximaal 80x70x30 cm
- 1 paar ski's met stokken en schoenen of 1 snowboard met schoenen
- handbagage van maximaal 2 kilo

In een snowboardhoes mag niet meer zitten dan 1 snowboard. Dit betekent geen overige bagage zoals snowboardschoenen, kleding en dergelijke. Neem je een snowboard mee, dan ben je verplicht om de bindingen van het board af te halen. Je kunt jouw schoenen en bindingen bijvoorbeeld in een schoenentas meenemen.

Om ervoor te zorgen dat alle bagage mee kan, is het ten strengste verboden om levensmiddelenpakketten mee te nemen. Heb je te veel bagage, dan is de chauffeur verplicht deze te weigeren.
Wat zijn de (inreis)maatregelen voor Frankrijk?
Reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Controleer daarom altijd het reisadvies van de overheid op Nederland Wereldwijd.

Doorloop onderstaande checklist om goed voorbereid op vakantie te gaan:
Inreismaatregelen
Maatregelen ter plaatse
Terugreismaatregelen

 Inreismaatregelen

De inreismaatregelen van Frankrijk zijn opgeheven. Je hoeft geen coronabewijs meer te laten zien om Frankrijk in te reizen.

Maatregelen ter plaatse

De meeste coronamaatregelen binnen Frankrijk opgeheven. Check de meest actuele reisadviezen op de website van Nederland Wereldwijd.

Terugreismaatregelen

Je hoeft als EU-burger geen coronabewijs meer te tonen wanneer je terugreist naar Nederland.

Let op! Reis je terug via BelgiĆ«? Check dan hier of er maatregelen van toepassing zijn voor jouw terugreis via BelgiĆ«.


Coronavirus & Mijn Boeking

Mijn Totally

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over Totally Snow

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Mijn Totally

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Totally

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Social media

Stel je vraag aan het WebCare team op Facebook of Twitter.
Het team zit klaar op: 


Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Telefoon

Kom je er echt niet uit? Bel ons dan op 0900 8822 (lokaal tarief).

Bel je vanaf het buitenland? Bel dan 0031-102802240

  • Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
  • Zaterdag 10.00 - 17.00 uur 
  • Zondag gesloten
Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

De wachttijd is mogelijk langer dan je van ons gewend bent

E-mail

Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Totally Snow nieuwsbrief, boordevol met vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en toffe winacties!

Schrijf je in

Geen antwoord op jouw vraag gevonden?

Mijn Totally
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Totally

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Social media

Stel je vraag aan het WebCare team op Facebook of Twitter.
Het team zit klaar op: 


Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Telefoon

Kom je er echt niet uit? Bel ons dan op 0900 8822 (lokaal tarief).

Bel je vanaf het buitenland? Bel dan 0031-102802240

  • Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
  • Zaterdag 10.00 - 17.00 uur 
  • Zondag gesloten
Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

De wachttijd is mogelijk langer dan je van ons gewend bent
E-mail
Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

Nieuwsbrief
Ontvang wekelijks de Totally Snow nieuwsbrief, boordevol met vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en toffe winacties!

Schrijf je in