1. Vragen & contact - Hoe kunnen we je helpen? | Totally wintersport voor jongeren
  2. Voorwaarden corona-vouchers
  3. Voorwaarden SGR corona-voucher

Alle themas

Voorwaarden SGR corona-voucher

Hieronder tref je de voorwaarden aan van de SGR corona-voucher (‘voucher’) die wij je hebben aangeboden. Meer informatie over deze voucher vind je hier.


SGR corona-voucher

Je hebt bij ons, Sunweb Group GmbH (‘Sunweb Group’), een pakketreis geboekt. Omdat jouw reis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus heb je van ons een SGR corona-voucher ontvangen waarmee je tot 1 jaar na uitgifte een nieuwe vakantie kunt boeken bij ons.


Wat feiten op een rijtje over de SGR corona-voucher:

a) Sunweb Group is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’);

b) Jouw pakketreis die oorspronkelijk onder de SGR-garantie viel, is geannuleerd als gevolg van het coronavirus en daarom ontvang jij van ons een voucher;

c) Op de voucher is de garantieregeling van de SGR van toepassing;

c) Dat betekent dat als wij niet aan onze financiële verplichtingen kunnen voldoen, je deze voucher kunt inwisselen bij de SGR;

d) In dat geval dien je de voucher, een betalingsbewijs en de boekingsbevestiging aan de SGR te overleggen;

e) De SGR-garantieregeling én het bestuursbesluit over de voucher met SGR-garantie vind je op www.sgr.nl;
f) De SGR dekking is verlengd tot en met 31 maart 2021 voor vakanties geboekt in 2020 met vertrek tot eind april 2021.De genoemde vervaldatum betekent niet dat al eerder uitgegeven vouchers vanaf dan niet meer SGR gedekt zijn. Alle vouchers die daarvoor zijn uitgegeven met SGR dekking blijven altijd door de SGR gedekt.
g) Aanspraken die voortvloeien uit een vanwege het coronavirus geannuleerde flight-only boeking of afgebroken pakketreis vallen niet onder de SGR-garantieregeling van SGR. Meer informatie hierover vind je hier.

Vouchercode

De voucher is een unieke code die per e-mail aan de hoofdboeker van de geannuleerde pakketreis wordt verstuurd. De hoofdboeker is de persoon die de oorspronkelijke boeking heeft gemaakt. Het is binnenkort mogelijk dat de hoofdboeker de vouchercode kan delen met zijn medereizigers. De medereizigers kunnen dan de voucher waarde, of een gedeelte daarvan, gebruiken om een nieuwe vakantie bij ons te boeken. Zodra dit mogelijk is, vind je hier onder welke voorwaarden dat kan. De hoofdboeker dient  zorgvuldig met de vouchercode om te gaan en deze te beschermen tegen onbevoegd gebruik. Indien de hoofdboeker onbevoegd gebruik van de code constateert, dient dat onmiddellijk aan ons te worden gemeld.


De voucher is een vordering op naam van de hoofdboeker op ons. De voucher is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar aan een derde, behalve aan de SGR ingevolge artikel 8 van de garantieregeling SGR.

 

Inwisselen

De voucher kan worden gebruikt als betaalmiddel voor elke vakantie die wordt aangeboden door één van de merken van Sunweb Group: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen, Eliza Was Here en GOGO Jongerenreizen. De voucher is niet te gebruiken voor het boeken van diensten op de plaats van bestemming.


Op jouw nieuw geboekte reis zijn de algemene voorwaarden van Sunweb Group en de ANVR Reizigersvoorwaarden van toepassing. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.

  

In het onverhoopte geval dat jouw nieuw geboekte reis ook wordt geannuleerd, door ons of door jouzelf, en je daarbij recht hebt op uitbetaling, zal Sunweb Group dit bedrag uitkeren in de vorm van een voucher. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.

 

Waarde SGR corona-voucher

De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat je reeds voor jouw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.


Wil je geen gebruik maken van de voucher of de restwaarde daarvan, dan kun je ons zes (6) maanden na de uitgiftedatum van de voucher verzoeken de (resterende) waarde uit te keren. Wij zullen de (resterende) waarde van jouw voucher in dat geval uiterlijk binnen twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum aan je terugbetalen. 


De SGR dekking is verlengd tot en met 31 maart 2021 voor vakanties geboekt in 2020 met vertrek tot eind april 2021.De genoemde vervaldatum betekent niet dat al eerder uitgegeven vouchers vanaf dan niet meer SGR gedekt zijn. Alle vouchers die daarvoor zijn uitgegeven met SGR dekking blijven altijd door de SGR gedekt.


Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend. 

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet

Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!

Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via social media of een e-mail te sturen naar info@totallysnow.nl en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Mijn Totally

Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Totally

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Social media

Stel je vraag aan het WebCare team op Facebook of Twitter.
Het team zit klaar op: 


Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Telefoon

Kom je er echt niet uit? Bel ons dan op 0900 8822 (lokaal tarief).

Bel je vanaf het buitenland? Bel dan 0031-102808822

  • Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
  • Zaterdag 10.00 - 17.00 uur 
  • Zondag gesloten
Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

E-mail

Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de Totally Snow nieuwsbrief, boordevol met vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en toffe winacties!

Schrijf je in

Heb je je antwoord niet gevonden?

Mijn Totally
Altijd controle op je boeking. Bekijk documenten en bewerk je reis of gegevens.

Mijn Totally

Reisinformatie

Hier vind je uitgebreide informatie met betrekking tot jouw vakantie, voor tijdens en nadat je geboekt hebt.

Reisinfo

Social media

Stel je vraag aan het WebCare team op Facebook of Twitter.
Het team zit klaar op: 


Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur
Zondag gesloten

Telefoon

Kom je er echt niet uit? Bel ons dan op 0900 8822 (lokaal tarief).

Bel je vanaf het buitenland? Bel dan 0031-102808822

  • Maandag t/m vrijdag 09.00 - 20.00 uur
  • Zaterdag 10.00 - 17.00 uur 
  • Zondag gesloten
Let op: er zijn gewijzigde openingstijden.

E-mail
Heb je een vraag? Stuur via onderstaande knop eenvoudig een e-mail naar ons.

Neem contact op

Nieuwsbrief
Ontvang wekelijks de Totally Snow nieuwsbrief, boordevol met vakantie inspiratie, scherpe aanbiedingen en toffe winacties!

Schrijf je in